הריון ולידה

שבוע הריון 26

עצות להקלה על כמה מהסימפטומים של ההריון

התפתחות העובר

מסקרן לחשוב איך ייראה התינוק שלך.
  • העובר שוקל 900-700 גרם
  • הריסים והגבות שלו כבר מפותחים
  • שיער ראשו צומח
  • נוצרות טביעות האצבעות
  • הוא מתחיל להשתמש בריאותיו כחיקוי לנשימה
  • שכבת שומן חיוני מצטברת תחת עורו

 
 
שינויים בגופך
  • הרחם שלך מתפשט בין אזור איבר המין למטה ועד מתחת לחזה מלמעלה
  • עצירות או צרבת עלולות להופיע כתוצאה מההשפעה של גדילת הרחם והעלייה ברמת ההורמונים על מערכת העיכול
דרכים אפשריות להקלה על צרבות:
 
  • חשוב להמשיך לאכול בריא ומאוזן
  • העדיפי יותר ארוחות קטנות על פני מעט ארוחות גדולות
  • אכלי לאט
  • הימנעי מאכילה בלילה
  • אל תשכבי לאחר האוכל
  • התייעצי עם הרופא לגבי כדורים להקלה על צרבת המותרים בהריון
דרכים אפשריות להקלה על עצירות:
 
  • אכלי מזון עשיר בסיבים תזונתיים
  • שתי הרבה מאוד מים – לפחות 8 כוסות ביום
  • אכלי פירות
  • שזיפים מיובשים הם תרופה של הטבע נגד עצירות
  • אכלי יותר ארוחות קטנות
  • שלבי פעילות גופנית – 10 דקות של התעמלות ביום עשויים להביא לשינוי
  • כדורי ברזל עלולים לגרום לעצירות. התייעצי עם הרופא לגבי אפשרות להחלפת כדורי הברזל שאת נוטלת

נשים בהריון עלולות לסבול מטחורים. הטחורים הם למעשה ורידים בולטים ונפוחים באזור הרקטלי הנוצרים בעקבות לחץ של הרחם על הורידים. הטחורים עלולים להחמיר אם את סובלת מעצירות.

מה אפשר לעשות כדי לנסות למזער את התופעה?
 
  • לאכול תזונה עשירה בסיבים תזונתיים
  • לשתות הרבה מים
  • לשמור על עלייה מתונה במשקל
  • לנוע כדי להקל את הלחץ של הרחם
בריאות ותזונה

בשבוע ה-26 את לקראת סוף הטרימסטר השני.

מה יקרה בביקורך הבא אצל הרופא:
 
  • הרופא יבדוק את המיקום של העובר ברחמך, שייתכן שעוד ישתנה במהלך ההריון
  • ישלח אותך לבצע העמסת סוכר – בדיקה לגילוי סוכרת הריונית - אם טרם עשית
  • במידה שסוג הדם שלך (RH) הוא שלילי, תצטרכי לקבל זריקת אנטי D בשבוע ה-28
  • יבדוק האם יש לך אנמיה כתוצאה מחוסר בברזל
בשבוע ה-26 אולי תרצי לצאת לטיול – עכשיו כשאת אחרי הבחילות של הטרימסטר הראשון ויש לך די אנרגיה, טיול במהלך הטרימסטר השני יכול להיות מתאים. התייעצי עם הרופא שלך לגבי האפשרות שלך לצאת לטיול.
 
  • תכנני טיול שיהיה לך קל ונוח
  • בדקי איפה נמצא מוקד רפואי קרוב למיקום הטיול שלך
  • את אולי מרגישה נהדר, אבל בכל זאת כדאי לתכנן טיול שמתאים למצבך ההריוני והבריאותי
שימי לב לסימני אזהרה. זה חשוב לשמור על תנועה במהלך ההריון, אבל אם אם מרגישה משהו מהסימפטומים הבאים, הפסיקי את הפעילות:
 
  • כאבים בחזה
  • ירידה בתנועות העובר
  • קושי בהליכה
טיפים
  • צאי לטיול קצר, אם הרופא מאשר זאת
  • הגיעי לרופא למעקב ההריון החודשי
בדיקות בהריון
  • ספירת דם כללית- מומלץ לבצע בשבועות הראשונים להריון, בשבוע 24-28 שוב ו-6 שבועות לאחר לידה

  • העמסת סוכר 50 גרם  (GCT-Glucose Clearance Test)- מומלץ לבצע בין שבוע 24 לשבוע 28 להריון

על פי אתר משרד הבריאות, המחלקה לאם,לילד ולמתבגר, "בדיקות לברור ומעקב אחר מצבה הבריאותי של האישה ההרה ומעקב אחר   
התפתחותו של העובר"
כניסה לאתר בתאריך 12.4.2011

 http://www.health.gov.il 

רוב הנשים לא משנות במהלך ההריון את הרגלי המין שלהן, אבל אחרות יכולות להינות מהחופש מאמצעי המניעה, או לחוש שהן פחות מושכות. חשוב לדעת שי...
בזמן שיש נשים שעוברות את ההריון כמעט מבלי להרגיש, ישנן נשים הנתקלות בסיבוכים הדורשים תשומת לב רפואית
סוכריות נגד בחילות, נעלי בית כדי שתרגישי נוח ושמן שקדים לעיסוי, ולא לשכוח את המטען של הטלפון
מתי הכי טוב להגיע לבית החולים? אין צורך להגיע מוקדם מדי, אבל גם לא תרצי להגיע מאוחר מדי, במיוחד אם...

לרוב הנשים, התעמלות במהלך ההריון היא דבר בטוח. שמירה או אפילו התחלה בתכנית כושר יכולה לעזור

הצטרפות התינוק לחייכם עשויה להיות שונה מכפי שתיכננת או חלמת. שתפי אמא, חברה או אחות ברגשותיך, גם אם אינם חיוביים או נעימים תמיד